15. 7. 2014

Alverde - krém na opaľovanie schisandra

Nepatrím k ľuďom, ktorí sa radi opaľujú ,takže cez leto spotrebujem väčšie množstvo krémov na opaľovanie s vyššími faktormi (30 +). Preto som chcela chemické opaľovacie krémy s obsahom oxybenzónu ,vitamínu A a iných látok, ktoré sú alebo môžu byť nebezpečné vymeniť,pretože moja spotreba opaľovacích produktov je väčšia.  Tak som sa rozhodla vyskúšať krém na opaľovanie od Alverde.




Namiesto oxybenzónu obsahuje oxid titaničitý. Oxybenzón sa vstrebáva do pokožky, a tak zachytáva všetky škodlivé slnečné lúče, bohužiaľ pri tomto procese vytvára karcinogénne látky. Oxid titaničitý vytvára na koži "zrkadlo" a odráža slnečné lúče. Bola som šťastná ,že som takýto opaľovací krém našla v drogérii. Ale nanešťastie som sa neskôr dozvedela ,že oxid titaničitý v tomto kréme je v nano časticiach ,ktoré prenikajú do pokožky, takže môže byť rovnako škodlivý ako krémy s obsahom oxybenzónu (bezpečné sú mikro častice ,sú príliš veľké ,aby prešli do tela, tak len sedia na pokožke :)). Ale naspäť ku krému. Má trošku kvetinovú vôňu, nie typickú krémovú. Keďže obsahuje oxid titaničitý, horšie sa roztiera a vytvára biely film, takže po nanesení budete o 1-2 odtiene svetlejší ,ale nie je to až také hrozné :).Treba si dávať pozor ,aby ste si ten biely film nezotreli napr. uterákom, pretože vtedy vás už krém nechráni. Biely film robia všetky prírodné opaľovacie krémy s ochranným faktorom 30 a vyššie.


Na začiatku je to dosť biele, ale po čase sa to ešte trošku vsiakne. 

Nebyť tých nano častíc ,tak by som bola s týmto krémom spokojná, ale aj tak osobne si myslím, že je to lepšia voľba ako oxybenzón. Na druhej strane,ak opaľovací krém používa niekto len pár krát počas leta, tak sa nemusí oxybenzónu báť :).

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár :)

Zákaz kopírovania textu a fotografií bez súhlasu majiteľa blogu. Používa službu Blogger.

© Lavandula Diary , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena