6. 8. 2014

Domáci dezodorant ? Prečo nie :)

Dezodorant je jedna z najdôležitejších  vecí v kozmetike. Aspoň pre mňa. Pred tým ,ako som sa začala zaujímať o kozmetiku a jej zloženie ,mi bolo jedno, aký dezodorant si kúpim, hlavne nech funguje za každých okolností.  Teraz, keď čo to o zložení viem, tak si už starostlivejšie vyberám produkty. Najčastejšie kupujem bio alebo prírodnú kozmetiku, ale aj v klasickej drogérii nájdete produkty , ktoré veľa "fuj fuj" vecí neobsahujú (ako parabény, silikóny atď.)



S dezodoranty je to ale ťažšie. Je síce množstvo bio a prírodných bez hliníka a iných fuj fuj látok ,ale nájsť nejaký ,ktorý bude spoľahlivo fungovať je dosť ťažké. Ja som vyskúšala tie cenovo najvýhodnejšie ako sú dezodoranty od Alverde,potom od Naturderm a aj tie drahšie ako je Lavera alebo Weleda. Žiadny z nich nevydržal viac ako 2 hodiny. V podstate nebol veľký rozdiel medzi Alverde za 2,60€ a Weledou za 9€.
Jediný spoľahlivý je kryštál od Sante, ale len sa môže ľahko rozbiť pri cestovaní a pred použitým ho treba navlhčiť vodou, čo sa nie vždy dá.

Potom som našla recept na domáci prírodný dezodorant. Najprv som bola skeptická. Žeby sóda, kukuričný škrob,bambucké maslo a kokosový olej mohli vytvoriť účinný dezodorant ? A  naozaj vytvoria. Keď si pozriete zloženie kupovaných dezodorantov je tam aspoň 15 ingrediencii, z toho minimálne polovica skoro nikomu nič nevraví a ani neviete ,čo sa vám ich dlhodobým používaným môže stať.

Takže sa môžeme pustiť do výroby. Ja na svoj dezodorant používam:
1 pl kokosového oleja
1 pl bambuckého masla
1 čl kukuričného škrobu
2 čl jedlej sódy
10 kvapiek levanduľovej silice (alebo akú máte radi, ale nemusí tam byť )


Najprv si rozpustím kokosový olej a bambucké maslo pri nízkej teplote (do 40°C inak sa bambucké maslo zhrčkavie)

Po rozpustení pridám sódu a kukuričný škrob. Miešam, kým sa nerozpustia všetky hrudky a pridám ešte silicu. Nevolila by som citrusové silice ,tie na slnku môže spôsobiť alergickú reakciu.


Potom už len prelejem do pripravenej nádobky. Najlepšie by bolo, keby bola vyrobená zo skla (je stabilnejšie na zmeny teploty) ,ale keďže je toto hlavne môj cestový dezodorant ,mám ho v plastovej nádobke.

Dezodorant sa dá pripraviť aj bez bambuckého masla. Dáte 2 pl kokosového oleja, jedlú sódu a kukuričný škrob, lenže dezodorant sa potom rozpustí pri cca 20°C, ale fungovať by mal ako tento,čo robím ja.

Tento dezodorant už prešiel skoro všetkými testami výdrže a zatiaľ nikdy nesklamal. Stačí to naniesť v malej vrstve a vydrží celý deň. Samozrejme potenie nezastaví, len trošku obmedzí, ale žiadny púšik okolo vás nebude :). Ak náhodou by dezodorant nefungoval stačí ho znova rozpustiť a pridať sódu, nebojte sa experimentovať ;).

Produkty:

Purity vision Kokosový olej: 7,19€ *(dm)
Oléanat Bambucké maslo: 11.90€* (bionatural)

*ceny sú len orientačné

2 komentáre:

  1. Ingrediencie mám, tak prečo som si ho ešte nespravila? Ďakujem za nový recept, ja som poznala len ten bez bambuckého masla...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som skúšala oba a tento s bambuckým maslom je lepší, pretože sa tak rýchlo v lete neroztopí. Nieje zač :)

      Odstrániť

Ďakujem za komentár :)

Zákaz kopírovania textu a fotografií bez súhlasu majiteľa blogu. Používa službu Blogger.

© Lavandula Diary , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena