29. 3. 2015

Podbeľ liečivý (Tussilago farfara)

Krásnu nedeľu prajem všetkým :)

Dnes som si pre vás pripravila trošku nezvyčajný článok. Je venovaný liečivej bylinke. Ja sa veľmi rada chodím prechádzať do prírody a popritom nazbieram pár pokladov ,ktoré nám príroda ponúka. Aj keď dnes je zamračené a je aj celkom zima, šla som sa pozrieť ,či nejaký žltý krásavec vykukuje zo zeme. Čaj z podbeľu mám veľmi rada. Prakticky ja mám skoro všetky bylinkové čaje. Ovocné mi moc nechutia ,ale bylinkové sú moje. 


Výskyt
Podbeľ sa vyskytuje hlavne na vlhkej hlinitej pôde. Ja ho zbieram na poliach ,ale často sa s ním stretneme aj popri cestách. Nevadí mu ani suchšie teritórium. Bežne ho stretávam pri chodníkoch a cestách ,kde veľa hlinitej vlhkej pôdy nie je.  
Z podbeľu sa daj využiť kvety aj lístky. Na kvietky narazíte teraz (marec-apríl). Na lístky je potrebné počkať až do júna. Ja zbieram len kvety z podbeľu, na lístky nejako zabúdam, pretože cez leto vždy obetujem pozornosť iným bylinkám. 


Využitie
Asi najdôležitejšie ,čo by sme mali vedieť o podbele, je jeho využitie. Táto rastlina je vhodná hlavne na liečbu dýchacieho ústrojenstva. Vhodný je na utíšenie kašľa, lieči ochorenie a zahlienenie priedušiek a pľúc a čerstvé listy sa dajú použiť na obklady pri svalových a nervových bolestiach. Usušené listy sa dajú použiť aj ako tabak (toto som ešte neskúšala :)) 


Upozornenie
Čaj by sa mal piť len 4-6 týždňov ,pretože obsahuje alkaloidy. Nemal by sa  piť počas tehotenstva, a dojčenia a  rozhodne by ho nemal piť niekto ,kto je alergický na astrovité rastliny.


Recept - čistiaca maska na tvár
Na záver by som s vami chcela podeliť o jednoduchý recept na čistiacu masku. Stačia vám len čerstvé kvety alebo listy podbeľu, ktoré pomliaždite na kašu, naneste na tvár a nechajte pôsobiť 15-20 minút. Podbeľ obsahuje antiseptické látky. Tie sa postarajú o vyčistenie pleti. Táto maska je vhodná na mastnú a problematickú pleť. 


Dúfam ,že sa vám článok páčil a budem rada ,keď sa stretneme u ďalšieho článku:). Prajem vám ešte krásny zvyšok nedele :).

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár :)

Zákaz kopírovania textu a fotografií bez súhlasu majiteľa blogu. Používa službu Blogger.

© Lavandula Diary , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena