14. 10. 2015

Prechladnutie a moje tipy, ako to prežiť :)

Krásny večer :).

Dúfam, že trávite večer inak ako ja. Hneď ako som prišla zo školy ,som v posteli. Inokedy by som sa nesťažovala, ale teraz fufnem, kašlem a nie je mi dobre. Proste som prechladla. Tak trošku netradičnejšie píšem nekozmetický článok, ktorý možno pomôže aj vám ,ak vás prechladnutie chytilo. :)
Ja nie som veľký zástanca užívania liekov, keď sa to dá zvládnuť nejako inak. Najprv nechám prejaviť silu prírody a keď nepomáha, siahnem po liekoch. Asi dôležité je pripomenúť ,že je veľký rozdiel medzi chrípkou a prechladnutím  a veľa ľudí to nevie rozoznať.  Prechladnutie začína bolesťou v krku alebo nádchou, je vám zle, kašlete, soplíte a teplota sa vám môže málinko zvýšiť. Chrípka je sprevádzaná bolesťou svalov, vysokou horúčkou (viac ako 38°C), je vám zle od žalúdka, bolí vás hlava a trvá oveľa dlhšie. Máte proste pocit, že vás prešiel vlak. Prechladnutia by ste sa mali zbaviť za 2-5 dní. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac o prechladnutí ,odporúčam toto video :). Ešte by som chcela zdôrazniť ,že prechladnutie je spôsobené vírusom, takže antibiotiká určite nepomôžu :).

Tak to mi bola malinká teória a ideme na moje rady. Klasicky, skoro ako každý ,si uvarím minimálne 2l čaju. Proste postel a čaj je asi tá najlepšia metóda na prechladnutie. Ja si najčastejšie robím čaj s lipového kvetu, šípok, echinacei a zázvoru. Čaj by bol skvelý ,len ten zázvor mi to tam kazí, no kvôli jeho benefitom ho tam dávam. 
Ako ďalšie si pripravím môj liečivý nápoj: lyžička medu, šťava s polky citróna a prelisovaný jeden strúčik cesnaku a to všetko sa zaleje horúcou vodou (nie vriacou, tak do 40°C). Pijem ho asi tak 3x do dňa. Mne osobne chutí, mama si dala pár glgov a povedala ,že sa to nedá piť :D. A na záver si dám dva poháre vareného vína

Na kašeľ sa mi najviac osvedčil čaj zo skorocelu s karamelom. Je to neskutočne sladké, ale pomáha to. Vždy mi ho starká robila, keď som ochorela. Pijem ho celý život :). Samozrejme ,ak babičkovské rady nepomáhajú, tak treba navštíviť doktora a nasadiť medikamentóznu liečbu. Liekom sa netreba vyhýbať, ale zasa to s nimi nepreháňať :).

Aké sú vaše tipy/rady/triky na prechladnutie a ako riešite prechladnutie alebo chrípku vy ? :)

Prajem vám ešte krásny zvyšok dňa, nech sa vám hlavne všetky vírusy vyhýbajú, Budem rada ,keď mi zanecháte nejaký komentár alebo dáte odber. Uvidíme sa pri ďalšom článku :).

5 komentárov:

  1. u mňa klasika čaj, dobre zababušená v perine a dáke vitamíny k tomu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Čaje, čaje a teploučko. :)
    Článek se mi líbí, je to příjemná změna.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zrovna sedím zabalená v posteli s hrnkem čaje :-) takhle na podzim spotřebuji mraky medu, občas necháváme "vypotit" cibuli s medem či cukrem, vznikne takový sladký sirup, nebo křen s medem a česnečka, nebo topinky s česnekem nejsou taky k zahození ;) ale nejdůležitější je stejně ten odpočinek - tělo si řekne...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak tento tvoj článok by sa mi hodil pred pár dňami, keď som zápasila s chrípkou. Každopádne skvelý článok a vyskúšam tieto tvoje tipi nabudúce :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)

Zákaz kopírovania textu a fotografií bez súhlasu majiteľa blogu. Používa službu Blogger.

© Lavandula Diary , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena