1. 11. 2015

Hénna - Moje skúsenosti

Krásnu nedeľu prajem :)

Už keď som pred rokom založila blog, rozmýšľala som ,že napíšem článok o hénne. Vtedy som skoro úplne frčala na biokozmetike. 90 % vecí, čo som si kúpila, bolo BIO a voči klasickej povedzme že "chemickej" kozmetike som mala výhrady. Dnes už to beriem viac s nadhľadom. Mám vytipované niektoré zložky, ktoré viem, že mi nesedia a vyhýbam sa im, ale už si tak nepotrpím na BIO označení ,ako to bolo pred tým.

Asi každý počul o Hénne. Či už v spojený s farbením vlasov alebo tetovaním. Hénna je prírodné farbivo, ktoré sa získava z rastliny Hénovnik biely. Zoženiete ju skoro všade, dokonca aj v Dm-ku a Tescu. Ja by som ju odporúčala  kupovať v bioobchodoch. Ak chcete mať istotu ,že to ,čo si dáte na vlasy, bude na 100% prírodné. Osobne som vyskúšala tri značky: Lush, Henné Color a Sheabutter Cottage. Chcem vás upozorniť, že na Henné Color som u nás videla kópiu a volá sa Henna Color. Čítala som na ňu veľa recenzií a všetci na ňu nadávali ,že im zničila vlasy, preto odporúčam bioobchody, samozrejme overené. Hénnu som používala cca 2 roky. Prečo ? No chcela som hlavne vyživiť vlasy, chcela som ich hrubšie a červené. Všade sa dočítate ,že hénna vysušuje, ale toho som sa nebála ,pretože moje vlasy sú mastné. Keď sa povedalo slovo hénna ,automaticky sa mi v mysli vyjavili obrázky Indiek s krásnymi hustými a dlhými vlasmi. No ktorá ženská by také vlasy nechcela :) ? Tak som si nejako myslela ,že mi hénna k tomu pomôže.
Zdroj obrázka.
Ako prvú som skúsila hénnu od Lush Caca Rouge. Vyzerala ako tablička čokolády, ale strašne smrdela. Hénna funguje na tom ,že čím dlhšie ju máte ,tým by mal byť odtieň výraznejší. Raz som si chcela nechať túto hénnu celú noc, ale to sa nedalo pre ten príšerný smrad. Osobne sa mi zle pracovalo s touto hénnou, lebo nieje prášková. Dlho sa rozpúšťala vo vode, nech som robila ,čo som mohla, ostala mi kde-tu hrudka a keď chladla ,tak mi odpadávala z vlasov pri nanášaní. Mama sa s ňou natrápila, kým mi ju naniesla na vlasy :). A efekt ? Vlasy boli málinko červené ,ale to len max. na slnku.



Ako druhá prišla na rad francúzska hénna. V popise mala uvedené ,že je aj na tmavohnedé vlasy, čo ma potešilo, pretože hénna moc nechytá na tmavé vlasy. Aplikácia už bola oveľa lepšia, lebo je prášková. Nebolo problém ju pripraviť a ani naniesť. Aj aróma je oveľa prijateľnejšia ako u hénny od Lushu. Na vlasoch bola o niečo viac viditeľná, ale takisto to bol len aký taký odlesk. Na slniečku bolo trošku vidieť ,že niečo červené vo vlasoch je, ale vôbec to nebola taká červená, akú som videla na obrázkoch na nete.

Na odporúčanie som začala miešať Henné Color s hénnou od Sheabutter Cottage, ktorá je aj na farbenie tela, takže by mala by jedna z  tých najkvalitnejších a najviacfarbiacich hénn na trhu. Veľký rozdiel som si nevšimla. Skúšala som ju použiť aj samostatne ,ale mala som akurát viac zafarbenú pokožku hlavy, nič iné sa nezmenilo. 

Samozrejme som používala aj rôzne veci na podporu červeného odtieňu. Papriku, ibištekový čaj, klinčeky, škoricu, skúšala som ju bez oleja aj s olejom atď. a nič nepomohlo. Proste ak máte raz tmavé vlasy z hénny krásnu farbu nevytrieskate, no čiernu určite, ale inú nie. Maximálne tak odlesk. 

A nakoniec ,čo sa týka kvality mojich vlasov. Tam sa nezmenilo nič k lepšiemu, akurát som mala po hénne vysušené vlasy (aj keď som dala olivový olej do hénny), štiepili sa mi a lámali oveľa viac ako pred tým. Celkom dobre jej šiel boj s lupinami, ale vlasy neboli o nič zdravšie ako pred používaním. Stále ich mám rovnako jemné, slabé a majú sklon k väčšiemu padaniu. Plus mala som veľký problém s ňou ,keď som si chcela prefarbiť vlasy na moju vysnívanú červenú. Kaderníčka mi musela dať nachvíľu melír na vlasy ,aby mi farba chytila. Skúšali sme 1x bez melíru a ani prd, farba chytila iba na odrasty a to som si hénnou nefarbila vlasy cca pol roka.

Tak na záver ešte malinké zhodnotenie :). Ak máte tmavé vlasy ,tak určite vám hénna nechytí (okerm čiernej) nech máte na obale napísané hocičo a nech vám tam radia zmiešať neviem aké zložky. Myslím si ,že max. hénna zafarbí tak svetlé, možno stredne svetlé hnedé vlasy. My ostatní máme smolu a musíme si vystačiť len s odleskom. Výživa ..... to bude strašne individuálne. Asi na slabé a jemné vlasy ako mám ja to nie je to pravé, myslím si ,že ani suché vlasy sa nepotešia. A nezabudnite ,že hénnu prefarbiť klasickou farbou je problém, netreba na to zabúdať. Ak skúsite hénnu a po 2 mesiacoch si poviete ,že by to chcelo zmenu a budete si chcieť prefarbiť vlasy klasickou farbou, bude to chcieť pevné nervy + si môžete vlasy zničiť. Moja kamarátka si nafarbila vlasy hénnou ,nebola spokojná s odtieňom, tak to chcela prefarbiť klasickou farbou a spálilo jej to pokožku. Mala 15 a proste nevedela ,že sa to stať môže. Bolo to pred 8 rokmi ,tak je aj otázke aká hénna to bola, ale je potrebné na to dávať pozor. 


Tak to boli moje skúsenosti. Nezabúdajte ,že to sú moje skúsenosti, neznamená to, že keď mne hénna nesedí, že nebude aj vám. Mne ostali kúsky hénny ,čo vidíte na fotkách. Zo Sheabutter Cottage je tam asi cca 20g ,z Henne Color asi polka, ak by niekto chcel, môžem mu ich poslať. Je to akurát na jedno použite pri stredne dlhých a stredne hustých vlasoch. Mne sú už na nič a nik v mojom okolí hénnu nepoužíva. 

Prajem vám ešte krásny zvyšok víkendu. Budem rada ,keď mi napíšete komentár, či už ste skúšali hénnu alebo čo si o nej myslíte. Vidíme sa pri ďalšom článku :).


Použité produkty:

Lush: Caca Rouge: 14,58€* (lushcz.cz)
Henné Color:  Rastlinná prášková farba na vlasy z hénny - bordová: 5,90€* (bionatural.sk)
Sheabutter Cottage: Henna Body Art Quality: 6,00€* (bionatural.sk)

*ceny sú len orientačné

7 komentárov:

  1. ja som nad hennou rozmýšľala nejakú tú chvíľu, ale ako teraz čítam som rada že som ju neskúsila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som mala hennu tiez raz a uz by som do nej druhykrat nesla. Vysledok som mala sice pekny,ale ten postup bol tortura :)

    Pozyvam na 6rocnu GA o Biodermu, Macadamia Hair..:) Tu:http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2015/10/6-blogove-narodeniny-najvacsia-blogova.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi zaujímavý a poučný článok :) Tiež už dlhšie premýšľam nad henou.. No, ako čítam tvoje skúsenosti, predsa to premýšľanie ešte odložím :D

    ladyminimalism.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak si neplánuješ farbiť vlasy klasickou farbou ,tak skús ,určite sa nič hrozné nestane. Ak si nafarbíš hénnou raz a mala by si nejaký problém, že by si mala suché vlasy a tak, tak to nie je tak ťažké vlasy dať dokopy, stačí nejaký olejček alebo výživnejšia maska. Horšie je ,ak by si si chcela niekedy nafarbiť vlasy klasickou farbou, pretože vtedy treba použiť buď melír a silnejší peroxid alebo nechať vlasy odrásť :)

      Odstrániť
  4. Môže to byť dobré, no nie je to môj vkus (už len z toho dôvodu, že žiadne farby a ani nič nepoužívam, z dôvodu nadmerného ničenia vlasov).

    Katka s GIVEAWAY o bieliacie zubné pasty a bieliaci set

    OdpovedaťOdstrániť
  5. moja mama používala hennu dlhé roky- či už bezfarebnú alebo hnedú, ktorá akoby len dodala lesk jej prirodzenej farbe a bola s ňou spokojná, vlasy mala v dobrom stave, vyživené a vôbec nie vysušené. len keď si potom farbila vlasy "normálnou" farbou, tak to chytilo o dosť intenzívnejšie ako malo, práve vďaka dlhoročnému používaniu henny :D
    ja osobne som ju skúsila asi len dvakrát- raz bezfarebnú a raz fialovú- ale keďže som už predtým mala farbené vlasy, chytilo mi to poriadne len na odrastenej časti a ten fialový náznak bolo vidno len na slnku, čo ale mne osobne vyhovovalo.
    možno by som Hennu skúsila zas keby som nemala farbené vlasy.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)

Zákaz kopírovania textu a fotografií bez súhlasu majiteľa blogu. Používa službu Blogger.

© Lavandula Diary , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena