1. 2. 2017

Recepty babičky Agáty Zubný bylinný prášok na ďasná

Krásny večer :)

Dnes trošku nekozmeticky :). Ja som na zuby vyskúšala snáď všetko. Bio pasty, prírodné, klasické, s fluórom, bez neho, kokosový olej .... Naozaj neskutočné množstvo vecí. Mám s nimi problémy, tak skúšam všetko možné. Pred nedávnom som si na Babičkinej záhrade všimla bylinný prášok. Tak prečo ho neskúsiť. 


Toto je môj historicky prvý originál ruský produkt. Pekne aj s azbukou. Už len kvôli tomu som ho musela vyskúšať :D. Mala som produkty z rôznych kútov svete, ale Rusko ešte nie. V prášku sa má ukrývať sila 18 sibírskych byliniek. Produkt funguje v podstate ako zubná pasta. Má odstraňovať zubný povlak a spomaliť jeho tvorbu, zabezpečiť svieži dych a v podstate sa postarať o zdravú ústnu dutinu. 


Zubný prášok je krásne balený v kartónovej a plastovej krabičke. Je ho neskutočne veľa. 120 g pri používaní 2x musí vydržať aspoň pol roka. Na kefku sa dáva len malé množstvo Vôňu má zvláštnu, čajovo-pastovú :D. Cítim tam určite mätu a nejaké korenie. Ako korenie by tam nemalo byť len bylinky, ale cítim ho tam :D 


Prášok je namletý hodne jemne. Presne ako sypké púdre. Nie sú tu žiadne tvrdé hrudky alebo čiastočky byliniek. Ak ste si skúšali niekedy umývať zuby sódou, tak viete, že niekedy dokáže  hodne podráždiť ďasná. S týmto práškom to určite nehrozí. Síce človek potrebuje trošku čas, kým si naň zvykne. Predsa chutná mentolová penivá pasta je úplne niečo iné ako bylinný prášok. Ja si myslím, že niekedy penivý účinok pást je strašne na škodu. Vytvorí umelý dojem vyčistených zubov. S týmto prášok to nehrozí. Budete úplne cítiť, kde sa kefkou nedostali :D. Najlepšie sa mi zuby umývali, keď som večer použila klasickú pastu a ráno prášok, lebo som mala na kefke zvyšky pasty. To malilinké penenie riadne pomohlo a pohodlnejšie sa zuby umývali. 


Svieži dych po prášku nebol taký intenzívny ako po paste. Som zvyknutá na poriadny mentolový dych, pri potom produkte nebol ani len z 3/4 taký. Ale v pohode efekt urobila ústna voda, takže veľké mínus to nieje.

Bylinky, ktoré sa v prášku nachádzajú sú: borovica sibírska, ruža šípová, pľúcnik lekársky, nátržník vzpriamený, bergénia tučnolistá, alchemilka obyčajná, mäta pepermitová, pamajorán obyčajný, rumanček kamilkový, rozchodnica ružová, skorocel väčší, ľubovník bodkovaný, túžobník bresovitý, rebríček obyčajný, duška tymiánvá, nechtík lekársky,  ríbezľa čierna, čučoriedka úzkolistá a brusnica obyčajná (potom je tam ešte uhličitan vápenatý a drevené uhlie). Keď sa na ne človek pozrie, tak to nie sú netypické bylinky a skoro všetky máme aj u nás.

Mne prišiel produkt asi len s 2 týždňovou zárukou :D. Mám ho doma mesiac a pol, ale keďže je už po záruke môžem ho vyhodiť. Nie je by bol zlý, to nie, ale keď máte bylinky po záruke, tak už nemajú skoro žiadne benefity. To platí aj pri čajoch. Preto zbieram bylinky každý rok. U kupovaných čajoch je záruka cca 2 roky, lebo sú sušené pri podmienkach, ktoré zachovajú čo najviac pozitívnych účinkov. Keď sa sušia bylinky doma na povale , uchovajú si liečivé vlastnosti len rok.


Zhodnotenie:

Klady:

  • zloženie
  • veľkosť balenia
  • dobre vyčistí zuby
  • nedráždi zuby
Zápory:
  • je od neho polka umývadla zelená
  • záruka, ale to je chyba obchodu, inak prášok má 2 roky záruku
  • menší svieži pocit 

Hodnotenie: 3* z 5*



Vyskúšali ste aj vy niečo iné ako klasické zubné pasty ? :)

Teším sa na vás pri ďalšom článku a prajem krásny zvyšok dňa :)





Použité produkty:

Recepty babičky Agáty: Zubný bylinný prášok na ďasná: 6,37 €* (babičkinazáhrada.sk)



*ceny sú len orientačné, ja iich kupovala s 20% zľavou

8 komentárov:

  1. O tomto som ešte nepočula, ale môže to byť fajn :) Ja používam momentálne jednu pastu bielaciu a som s ňou spokojná, plánujem na ňu spraviť aj recenziu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. S týmto som sa ešte nestretla no vyzerá to určite zaujimavo, zatiaľ mam strojček na spodných zuboch tak mam tieto experimenty zakázane ale možno potom niečo také skúsim :)
    www.veraparadis.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. So strojčekom určite len pasty. Tento prášok by sa ti nemusel dostať na všetky miesta. Ja som mala tiež strojček, viem aká je to piplačka umývať :D

      Odstrániť
  3. Stále hledám něco co by mi z poloviny nahradilo zubní pastu. Toto je super tip. Vím že běžné zubní pasty jsou svinstvo a to si ani nejsme vědomy co všechno do těch past dají. Myslím že bychom se divily. Určitě se kouknu na internet, kde bych to mohla sehnat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V bio obchodoch tieto prášky sú bežne k dispozícií. Aj na internete je ich dosť :)

      Odstrániť
  4. Niečo podobné som veru ešte neskúšala, ale nevyzerá to vôbec zle. Škoda, že ti ho poslala s takto na prd zárukou.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. o takomto prášku čítam prvý krát, nepoznám vôbec, no vyskúšať by som určite chcela :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)

Zákaz kopírovania textu a fotografií bez súhlasu majiteľa blogu. Používa službu Blogger.

© Lavandula Diary , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena